5 spolehlivých způsobů, jak se zbavit neustálého pocitu hladu a chutí

Možná to znáte, sníte svoji porci jídla a hned byste si ještě něco dali.
V myšlenkách bojujete, zda si to či ono ještě dát, nebo ne. Zkuste těchto pár tipů zařadit do svého stravovacího režimu a věříme, že vás tento pocit již tak často nebude trápit.

1. ZAŘAĎTE DO JÍDELNÍČKU VÍCE BÍLKOVIN A VLÁKNINY

Více bílkovin a vlákniny ve vašem jídelníčku vám zaručeně dodají delší pocit sytosti.

BÍLKOVINY:
Zkuste takový pokus – jeden den na snídani si dejte vaječnou omeletu s decentním množstvím kvalitní slaniny a se zeleninou, další den si dejte pečivo či ovesnou kaši s ovocem = vždy ať se ale jedná o stejnou kalorickou hodnotu pokrmu!!

Jde o to, že v první snídani máte dejme tomu 30 % bílkovin, při druhé snídani do sebe dostanete pouze 10 % bílkovin. Mohli bychom se vsadit, že vás omeleta o něco déle zasytí.

VLÁKNINA:
Vlákninu hledejte především v zelenině, v luštěninách či v žitných a celozrnných obilovinách.

2. JEZTE PRAVIDELNĚ A TAKÉ NEPOJÍDEJTE „CELÝ“ DEN

Někdy se snažíme vynechat svačiny či oběd za účelem nižšího kalorického příjmu (za cílem hubnutí), ale ironií je, že dochází v našem těle k poklesu hladiny cukru v krvi a to vede často k pozdějšímu přejídání.

Stejně tak pojídání během dne vede k přejídání se, jelikož se nikdy nemusíme cítit dostatečně sytí a mateme své tělo, tělo nemá ani odpočinek dostatečně trávit.

Dopřávejte si proto tři hlavní VÝŽIVNÁ jídla přes den (většinou snídaně, oběd, večeře) a pokud vám to nestačí, přidejte si k tomu výživné svačiny, nejlépe v podobě bílkovin a vlákniny.

3. VODA, VODA, VODA = DOSTATEČNÁ HYDRATACE

Určitě jste již slyšeli, že žízeň je převlečený hlad. Ale ono to tak opravdu je!
Pokud nejste fanouškem obyčejné vody, protože je na váš žaludek příliš těžká, zjemněte ji citrónovou šťávou, lístky máty či jemně perlivou Magnesií ..

Úplně vyřaďte slazené nápoje!

Pokud vypijete 1,5 l slazené sody, již jste překročili doporučené množství cukru v denním jídelníčku.

4. PŘEMÝŠLEJTE O JÍDLE

A opravdu máte hlad? Nejsou to pouze chutě, chutě ze stresu, z nudy?
Zkuste se sami sebe upřímně zeptat, jestli máte opravdu HLAD a upřímně si ohodnoťte váš pocit hladu od známky 1 – 10.

Věříme, že vám tento způsob pomůže si lépe uvědomit rozdíl mezi opravdovým hladem a chutí.

5. ZBAVTE SE STRESU

Při stresu se totiž uvolňuje známý hormon kortizol, který výrazně zvyšuje váš apetit.
Jestliže stres ve vašem životě trvá dlouhodobě, hladina kortizolu může zůstat zvýšená, což se projeví nadměrným hladem.

Komplexní diagnostická konzultace za 1250,- Kč 

Komentáře

Přidat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Vaše osobní údaje budou použity pouze pro účely zpracování tohoto komentáře.