Jak se mít rád aneb nezapomínejte i na tuto stránku

Každý z nás určitě sám se sebou někdy bojuje. Jak už nám říká citát od psychologa Ralpha Smarta – „Sebeláska je nejlepší medicína.“ Proto je důležité o tomto tématu mluvit a mít se rád! 🙂 Samozřejmě ve zdravém množství, opačný extrém sebelásky taky není určitě nejlepší.

„Sebeláska je nejlepší medicína.“ –  Raplh Smart

Nejdříve je důležité si uvědomit, že být se sebou nespokojený je naprosto normální, všichni jsme lidi. Jak s tím tedy bojovat?

KAŽDÝ DEN SI PŘIPOMÍNAT, ZA CO JSME VDĚČNÍ

Pokud se nad tímto pozastavíme, najdeme mnoho důvodů, za co být vděční. Udělejte si zvyk a každé ráno, když se probudíte, opakujte si, za co jste v životě vděční. Začněte základními věcmi – že máte střechu nad hlavou, že máte co jíst, že se máte kde osprchovat, že máte rodinu, přátele, .. – obrovské množství lidí tyto základní potřeby nemá!

Až si v tomto vytvoříte zvyk a budete si každý den říkat tyto věci, začněte chodit i do detailů, např. že máte všechny prsty na rukou a nohou, že svítí slunce, že jste mohli vstát z postele, že jste měli na snídani dobrou kávu, ..

Zjistíte, že existuje nespočet důvodů, proč být šťastný. Budete se na svět dívat jinak, I NA SEBE a „otevře“ vám to oči.

V životě se soustřeďte na to, co máte a ne na to, co nemáte.

OBKLOPTE SE POZITIVNÍMI LIDMI

Negativní lidi z vás vytáhnou energii. Nemáme na mysli lidi, kteří např. zrovna ten den mají špatnou náladu, jedná se o lidi, kteří si neustále stěžují a nedokáží se v životě podívat na to pozitivní.

POZITIVNÍ MYŠLENÍ

Všechny vaše myšlenky, která vám proběhnou během dne, se přetváří do vaší energie, jak působíte sami na sebe a na lidi. Když budete myslet pozitivně, budou se vám dít dobré věci! Protože i na tom špatném si budete moct najít něco dobrého.

NEPOROVNÁVEJTE SE S DRUHÝMI LIDMI, POUZE SAMI SE SEBOU

Porovnávání se je zloděj radosti.

Snad každý se porovnává, dnešní sociální sítě nám často ukazují jen to dokonalé, okolnosti okolo už nejsou in a my si pak často dáváme za vzory lidi, kteří nejsou reální.

Porovnávejte se pouze sami se sebou – snažte se být lepší než jste byli včera.

Všichni jsme odlišní, máme jinou genetiku, a proto např. nikdy nebudete mít vyrýsované břišní svaly, jako tam ten. Můžete proto dělat maximum a určitě dělejte a vydržte! Ale tam ten může mít úplně jinou skladbu těla než vy.

Ještě lépe se to vysvětluje na příkladu, kdy žena touží mít velké ňadra jako tamta, ale narodila se „pouze“ s velikostí 2.
Opět – soustřeďte se na to, co máte! Najděte si na tom něco pozitivního, zrovna třeba že vůbec nějaká prsa máte, protože některé ženy s rakovinou je nemají …

STAREJTE SE O SEBE

Každý z nás má právo se mít rád. V rámci možností si dopřejte masáž, běžte se jen tak projít, uvařte si kvalitní kávu a nebo si pusťte vás oblíbený film. Dělejte věci, které vás baví, které vás naplňují, které vás těší!

To, co těší vás, nemusíte těšit druhé. Proto se nezabývejte tím, pokud vás někdo nechápe.

BĚŽTE SI ZACVIČIT

Vyberte si aktivitu, která vás baví a ne která je zrovna v trendu. Nebaví vás zvedat činky? Nevadí! Stačí jít na svižnější procházku do lesa, jelikož cvičení uvolňuje hormony štěstí – tzv. endorfiny.

USMÍVEJTE SE KAŽDÝ DEN

Usmívejte se každý den, kdekoliv, kdykoliv. Je zajímavé, že náš mozek nerozpozná úsměv pravý a nepravý. Pokud se tedy usmějete jen tak, i když zrovna v tu chvíli nebudete mít důvod k radosti, do mozku vyšlete pozitivní signály a energii. 🙂

Úsměv je to nejsilnější, co můžete mít, čím můžete i ovlivnit den jiných.

 

 

 

 

 

Komplexní diagnostická konzultace za 1250,- Kč 

Komentáře

Přidat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Vaše osobní údaje budou použity pouze pro účely zpracování tohoto komentáře.