Jak se motivovat ke cvičení, když se vám nechce

Jak se motivovat ke cvičení, když se vám nechce

Možná si nevěříte a jste znechucení, protože jste vyzkoušeli už tolik způsobů jak zhubnout a stále se vám to nepodařilo a ani cvičení není to, co by vám pomohlo, protože se vám někdy opravdu nechce.
Možná jste si také nastavili tréninkový plán a řekli jste si, že jej budete ode dneška dodržovat a hned při druhém dni jste na trénink nešli – pro sebe jste „selhali“. Chápeme a z vlastní zkušenosti víme, že je to velmi frustrující. Dokonce jsme se setkali s lidmi, kteří si mysleli, že musí cvičit každý den, jinak to za nic nestojí a žili frustrující měsíce, roky, ..

Pohyb potřebujeme pro fyzické i psychické zdraví. Ve zdravém těle zdravý duch.

Získejte svobodu i v selhání

Né nadarmo se říká, že vše je v hlavě. Pokud pochopíte, že i selhání nebo vynechání tréninku, který jste si tak dlouho plánovali, je nezbytnou částí a cestou k cíli, máte v tomto boji z poloviny vyhráno. Cvičení by mělo být zábavné a né nástrojem výčitek.

Pořiďte si něco, co vám udělá radost

Mají v obchodě novou kolekci fitness oblečení? Kup si boty, tílko, kraťasy, v kterých se budeš cítit pohodlně a dobře! Tento tip je velmi jednoduchý, ale opravdu účinný, obzvlášť tedy pro ženy. Hned budeš mít chuť jít si zaběhat k přehradě nebo zajít si do fitness centra – prostě vyzkoušet svůj nový kousek. 🙂

Pamatuji si na své začátky, kdy jsem cvičila doma v těch nejošklivějších a nejvolnějších kouscích oblečení, které jsem našla ve skříni. Po nějaké době mě to přestalo bavit, byl to stereotyp – necítila jsem se v tom dobře. Také si pamatuji na svůj první nový pár bot, ještě teď mám v notebooku fotky, které jsem si z té doby pořídila, protože jsem měla opravdu velkou radost.

Vyberte si takový sport / pohyb, který vás baví

Pokud nesnášíš běhání, ale tvá kamarádka běháním zhubla 10 kg za 3 měsíce, tak se do běhání nenuť, jen protože ona měla dobré výsledky a ty je chceš taky. Stejné výsledky, nebo dokonce ještě lepší, můžeš mít i jinou aktivitou, která tě bude bavit. Tím si akorát cvičení zprotivíš a ovlivní to tvůj pohled.

 

Ze své zkušenosti můžu uvést jeden příklad – před 3 lety jsem si striktně stanovila tréninkový plán. V pondělí jsem měla cvičit ruce s rameny, v úterý spodní část těla, ve středu záda + kardio, .. První 2 týdny jsem vše poctivě dodržovala, byla jsem nadšená. Pak ale přišel týden, kdy jsem neměla absolutně chuť cvičit, byla středa a měla jsem na plánu záda + kardio. Jediné, co jsem si dokázala představit bylo, že se půjdu maximálně projít k řece a zpátky. A co si myslíte, že jsem udělala? Ano, šla jsem s nechutí do fitness centra cvičit záda a kardio. Nyní bych to už udělala jinak, šla bych se projít, protože chůze je také skvělý pohyb, pro naše tělo ten nejpřirozenější! 🙂

Je normální a lidské nebýt motivovaný/á

Je krásný den, máte dobrou náladu, máte skvělého trenéra a kamarády, s kterými chodíte cvičit. Ale vám se zrovna dneska prostě a jednoduše nechce, raději byste leželi doma v posteli a četli si knížku. JE TO NAPROSTO NORMÁLNÍ. Možná zrovna vy s tímto nemáte problém, ale pro mnohé lidi je tato věta naprosto nereálná a nepřípustná. Psychická pohoda je v dnešní době velmi podceňovaná, takže pokud jste klikli na tento článek, protože zrovna dnes máte takový den, NESTRESUJTE SE a využijte dnešní den jinak, hlavně k vaší pohodě.

Stáhněte si motivační citáty

Na internetu je plno obrázků, které vás zvednou ze židle. Pomáhají nám dívat se na fitness, cvičení, pohyb trochu jiným způsobem. 🙂

Je jedno jakým tempem postupuješ  dopředu. I když to půjde pomalu, vždy budeš napřed před těmi, kteří jen sedí na gauči.

Porovnávání je zloděj radosti

Tento bod úzce souvidí s výše zmíněným, ale neporovnávej se, pokud tvoje kamarádka šla dnes do fitka, ale ty ne. Výčitky dokážou opravdu pořádně zkazit dny a to za to nestojí!

Oblečte se do sportovního ještě před tréninkem

Když přijdete z práce/školy,.. převlečte se rovnou do sportovního oblečení. Tím se připravíte a velice těžko potom dáte přednost své lenosti. Pokud chodíte cvičit ráno, oblečení si nachystejte vedle postele.

Jestliže to chcete vzdát, zamyslete se nad tím, proč jste začali.

 

 

 


Únava, stres, nadváha, necítíte se ve svém těle dobře = nejčastější trápení našich začínajících klientů. Nebuďte v tom sami a obraťte se na nás. Rádi Vám s tím pomůžeme a odhalíme Vám řešení. 

Stačí kliknout na tento odkaz, který Vás nasměruje na naše nabízené diagnostické konzultace. Zarezervujte si analýzu těla a konzultaci s výživovým specialistou JIŽ DNES.

Komplexní diagnostická konzultace 1250 Kč, nyní za 250,- Kč + dárek: Vánoční tahák

Komentáře

Přidat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Vaše osobní údaje budou použity pouze pro účely zpracování tohoto komentáře. Zásady zpracování osobních údajů