Jak si užít dovolenou bez zbytečných výčitek

Jak si užít dovolenou bez zbytečných výčitek

Dovolená je časem odpočinku, nikoliv stresu z toho, že přiberete. Buďte proto spokojení, když se z dovolené vrátíte se stejnou váhou s jakou jste odjížděli! Je určena i k relaxaci a odpočinku, a proto dostatečně spěte, odpočívejte a usmívejte se. Uvolnění a dobrá nálada mohou vaši redukci usnadnit více než nejpřísnější omezování jídelníčku.

  • Užívejte si spousty letních druhů ovoce, ale s mírou! Vyberte si vhodné druhy podle výsledků komplexní nutriční typologie, množství by nemělo překročit 2-3 porce ovoce denně.
  • Jídelníček na dovolené si zkuste již předem rozmyslet, nenechávejte vše na poslední chvíli. Zjistěte, jak je to v místě dovolené s ledničkou, možností přípravy jednoduchých jídel, nákupu a také jaké jsou v okolí restaurace.

Ani na dovolené není prostor pro potraviny nízké výživové hodnoty – čínské polévky, uzeniny, bílé pečivo ani slazené limonády!

  • Pozor na alkohol! Trocha suchého vína nevadí, ale míchané nápoje, tvrdý alkohol a víno denně vám rozhodně nepomohou.
  • Drobnosti, které by se vám mohly hodit s sebou:
    – krabička na kousky ovoce a zeleniny
    – snadno vymyvatelná láhev na pití
    – několik proteinových tyčinek nebo oříšků na odpolední a trocha sušeného ovoce na dopolední svačinky
    – trocha koření na dobrý salát
    – malý nůž na čištění a krájení
    – vlhčené ubrousky
  • Místo smetanové zmrzliny si zvolte sorbet, který se vyrábí z čerstvého ovoce a nejlépe bez přidaného cukru.
  • Z grilu si vyberte libový kousek nejlépe kuřecího/krůtího masa nebo rybu a místo přílohy zvolte zeleninu.
  • Naplánujte si nějaké výlety, kde budete mít pohyb – nebo v případě dovolené u moře je skvělé plavání, míčové hry na pláži, ..
  • Pokud si dopřejete nějakou kalorickou bombu, místo litování se povzbuďte, že až dojedete domů, budete mít opět režim v jídle.
  • Místo majonézového dresinku si salát zakápněte raději kvalitním olivovým olejem, octem balsamico nebo jogurtovo-bylinkovým dresinkem.
  • Na snídani si zvolte raději čistou vodu s citronem, namísto sycených slazených nápojů a džusů. Jsou to nadbytečné tekuté kalorie a cukry.

Připomínejte si, že z jednoho nezdravého jídla ještě nikdo nikdy nepřibral, stejně tak z jednoho zdravého jídla ještě nikdo nikdy nezhubl.

  • Na svačinu si vezměte o 1-2 kousky ovoce navíc a snězte si je na dopolední svačinu.
  • Vše je to o množství – je rozdíl si každý den dopřát 1 kopeček zmrzliny, než se každý druhý den přejídat, protože jste přece na dovolené.
  • Nezapomínejte na pitný režim! Začnite svůj den s 2 sklenicemi čisté vody.
  • I na dovolené mějte při ruce lehkou svačinku, ať je to sáček oříšků, sušeného ovoce nebo proteinová tyčinky do letadla i na delší výlet – jedině tak zabráníte vlčímu hladu.

Únava, stres, nadváha, necítíte se ve svém těle dobře = nejčastější trápení našich začínajících klientů. Nebuďte v tom sami a obraťte se na nás. Rádi Vám s tím pomůžeme a odhalíme Vám řešení. 

Stačí kliknout na tento odkaz, který Vás nasměruje na naše nabízené diagnostické konzultace. Zarezervujte si analýzu těla a konzultaci s výživovým specialistou JIŽ DNES.

 

 

Komentáře

Přidat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Vaše osobní údaje budou použity pouze pro účely zpracování tohoto komentáře.