Jak si vybírat jídlo v restauracích?

Jak si vybírat jídlo v restauracích?

Na začátku je velmi důležité zmínit, že záleží na tom, kdy do restaurace jdete. Jestli tam jdete večer po celém dni v práci, kde jste jenom seděli, nebo si zajdete na oběd s kamarádkou po 2 hodinovém tréninku v posilovně, tzn. ve výběru pokrmu bude vždy rozdíl v tom, jakou aktivitu jste v ten den měli. 

ZOHLEDNĚTE SPORTOVNÍ AKTIVITU

Pokud si vybereme první variantu, kterou jsem výše popsala – celý den sedíte v práci a jdete na večeři, určitě nevolte tučná jídla, například českou klasiku (kachna, svíčková, guláš s 5 knedlíky). Volte lehčí jídlo, které lépe strávíte, protože po večeři nejspíš půjdete brzo spát.

Pokud si máte vybírat pokrm v restauraci po náročnějším dni, myslím tím po fyzické aktivitě, výběr máte volnější. Nebojte si jednou za čas dopřát váš oblíbený výběr, vaše tělo se s tučnějším jídlem vypořádá rozhodně lépe teď, než byste si jej dali v běžném pracovním dni při sedavém zaměstnání.

VÝBĚR RESTAURACE

Každá restaurace se může lišit svou nabídkou potravin. Výběr restaurace samozřejmě někdy nemůžete ovlivnit, např. když vás pozve šéf. Ale když si vyrazíte na večeři s kamarádkou a bavíte se o výběru, nedoporučujeme například italské restaurace. Ty obvykle nabízejí pizzu, která je velmi kalorická a do redukce se opravdu nehodí. Dále neobsahuje zeleninu, která vám dodá potřebné živiny – vlákninu, minerály, vitaminy. Dále jsou známé různými těstovinami nebo rizotem se smetanovou a sýrovou omáčkou, které určitě obsahují 50 % tuku. Možná se vám to nezdá, ale právě tyto potraviny jsou velmi tučné a kalorická hodnota tuku je víc než 2x větší, než je tomu u bílkovin a sacharidů.

Napříč všemi restauracemi si tedy nevybírejte smetanová jídla. Vhodnou variantou je například sushi, které obsahuje rýži a rybu, což je jedno z nejzdravějších mas.

Skvělé jsou indické restaurace, kde vám jistě nabídnou širokou nabídku luštěnin, které jsou plné bílkovin a vlákniny. Navíc můžete poznat nové chutě a v indické restauraci jsou na to experti.

Asijské restaurace často nabízejí smažená jídla a to, že byste se měli vyhýbat fastfoodům, to už snad každý ví.

VÝBĚR MASA

S výběrem hovězího nebo vepřového masa buďte opatrní, často nevíte, jaký druh masa pokrm obsahuje. Kuchař také nemusí na mase odstraňovat tučné části. I to nejlibovější vepřové maso je stále tučnější než tučnější drůbeží.  Vybírejte si tedy takový druh, aby maso bylo přirozeně libové ze své podstaty, takže kuřecí, krůtí, ryba, králíka a nebo libové hovězí, pokud z názvu nebo z typu jídla vyplývá, že opravdu půjde o libové hovězí.

PŘÍLOHY

Rýže je určitě vhodná, těstoviny jsou vhodnější než klasické kynuté knedle, ale jak už jsme se výše zmínili, pozor na smetanové omáčky, které jsou častou součástí těstovin. Brambory jsou skvělou přípravou, ale pozor na jejich přípravu. Hranolky nejsou určitě vhodné, taktéž americké brambory bývají často mastné.

POLÉVKY

Problémem bývá, že restaurace často nabízejí malý výběr polévek. Před objednáním zvažte, zdali máte opravdu tak velký hlad, že potřebujete i polévku. Skvělou volbou je určitě drůbeží vývar se zeleninou. Zeleninové krémy už podle názvu jsou také dobré, ale pozor na jejich zahušťování. Často obsahují vysokoprocentní smetanu, která jejich chuť podtrne, ale vám v redukci určitě neprospěje, ale pořád je to lepší variantou než například dršťková polévka, zelňačka s klobáskou apod.

DEZERTY

K dezertům není potřeba psát hodně, protože určitě každý z nás zná klasickou českou nabídku dezertů – cheesecake z mascarpone, medovník, sacher, které jsou velmi tučné a obsahují vysoké množství cukru. Pokud se bez dezertu neobejdete, vhodnější variantou budou určitě palačinky, které si můžete s kamarádkou rozdělit, nebo třeba kopeček zmrzliny, ovocný salát,..

Naše doporučení, tipy či triky jsou velmi individuální. Pokud se nebojíte čísníka zeptat, určitě se ptejte, co váš pokrm bude obsahovat a jaká je jeho úprava. Opravdu důležitým zohledněním je fyzická aktivita nebo váš jídelníček před večeří v restauraci. Také ale nezapomínejme na známou větu:

„Z jednoho nezdravého jídla ještě nikdo nepřibral, také z jednoho zdravého jídla ještě nikdo nezhubnul.“

 

Únava, stres, nadváha, necítíte se ve svém těle dobře = nejčastější trápení našich začínajících klientů. Nebuďte v tom sami a obraťte se na nás. Rádi Vám s tím pomůžeme a odhalíme Vám řešení. 

Stačí kliknout na tento odkaz, který Vás nasměruje na naše nabízené diagnostické konzultace. Zarezervujte si analýzu těla a konzultaci s výživovým specialistou JIŽ DNES.

Komentáře

Přidat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Vaše osobní údaje budou použity pouze pro účely zpracování tohoto komentáře.