Máte problémy s emočním přejídáním? Tipy, jak s tím přestat

Máte problém s emočním přejídáním?

Určitě si většina z nás tímto prošla – dojdete z práce, navečeříte se, jste tak akurát plní, ale stále vás honí mlsná. Jdete do „tajné“ skříňky pro nějakou tu čokoládku nebo sušenku.
Velmi často jsme ovládnutí našimi emocemi:

  • nudíme se -> tak automaticky sáhneme po něčem sladkém/slaném
  • cítíme se sami
  • někdo nás naštval
  • jsme ve stresu
  • někdo naopak prožívá velkou radost, apod.

Co je to vůbec emoční přejídání? Jednodušše řečeno:

  • jíme více, než naše tělo potřebuje
  • jíme, i když nemáme hlad

Nežiji proto, abych jedl, ale jím pro to, abych žil.

TIPY, JAK PŘESTAT S EMOČNÍM PŘEJÍDÁNÍM

1. Vyhněte se jídlu, které vám spouští přejídání

Milujete sladké? Pravidelně dokupujete zásoby do svých skříní? Prvním krokem, jak se zbavit emočního přejídání je NEKUPOVAT tyto potraviny.
Pokud vás přepadne vztek, nuda, samota, automaticky váš mozek zmapuje, že to uspokojení máte hledat ve vašem oblíbeném, ale né úplně vhodném jídle. Své zásoby podarujte známým, kteří tento problém nemají a ZBAVTE se jich. 🙂

2. Mějte svou podporu

Když je vám na nic, tak místo toho abyste sáhli po nezdravém jídle, vemte mobil a zatelefonujte své kamarádce nebo běžte na procházku. Někomu se svěřte a snažte se vyjádřit své pocity, zbavte se negativních myšlenek. 

3. Najděte si aktivitu, při které si zároveň odpočinete

V dnešní době drtivá většina z nás má sedavé zaměstnání. Sedíme dlouho u počítáče a to může vést k myšlenkám o jídle. Pokud je to váš případ, tak si po práci zajděte na procházku, nebo si stáhněte vaše oblíbené písničky a přitom si běžte zaběhat.

4. Soustřeďte se na jídlo a budťe za něj vděční

Je důležité, abychom si každé jídlo vychutnávali. Nebuďte rozptýlení projížděním novinek na sociálních sítí, zatímco jíte oběd, nesledujte při jídle televizi.
V klidu si sedněte a pomalu jezte. Pokud se rozptylujete, váš mozek si těžko uvědomí, že jste právě teď něco snědli.

Komplexní diagnostická konzultace za 1250,- Kč 

Komentáře

Přidat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Vaše osobní údaje budou použity pouze pro účely zpracování tohoto komentáře.