Nejčastější chyby při hubnutí – 1. část

Nejčastější chyby při hubnutí – 1. část

Pokud se řadíte do skupiny lidí, kteří chtějí zhubnout, je to určitě skvělé!
Každé nezdravé kg navíc je zátěž pro organismus a určitě se budete cítit lépe, když se vám podaří zhubnout.
S tím souvisí ale časté chyby, kterých se lidé dopouští. Často je to způsobeno tím, že si přečtou tipy v časopisech, ale nevzdělávají se dále – jak vlastně to hubnutí funguje. Pojďme se na ty chyby podívat.

Dieta

Soustředění se na dietu nebo na zdravý životní styl má velký rozdíl. Dieta je něco, co děláme krátkou dobu. Narozdíl zdravý životní styl si udržujeme celý svůj život – a to je ta správná cesta, na kterou byste se měli soustředit.

Protože pokud se soustředíte pouze na rozdílné číslo na váze, např. pokud chcete za týden zhubnout 5 kg, nepochybuji, že se vám to podaří, ale z 99 % tudy cesta nevede, protože většinou nezhubnete 5 kg tuku, ale svalové hmoty či vody a po návratu na běžné stravování nejspíše přiberete vše zpátky, ne-li více. Říká se tomu jo-jo efekt a možná jste to už zažili. 🙂

Kdyby diety byly úspěšné, všichni bychom byli krásní a štíhlí. Proto nedoporučujeme držet krátkodobé (sice na chvilku účinné) diety!

Kalorická restrikce v jídle

Pokud svému tělu nebudeme dávat dostatečný příjem potravy (méně, než potřebuje na základní metabolické pochody), naše tělo se přepne do ochranného režimu a bude s námi bojovat. Po delším omezování si můžeme opravdu ublížit, obzvlášť ženy, u kterých hrají důležitou roli hormony.
Bohužel stále se setkáváme s lidmi, kteří věří tomu, že když budou jíst málo, tak zhubnout. Ano, vy zhubnete a chvili budete spokojení, ale poté se vám hubnutí zastaví a tělo bude velmi strádat. Je prokázáno, že pokud se budete dlouhodobě omezovat, váš metabolismus se zpomalí a to je velký problém do budoucna.

Vynechání snídaně

Studie nám ukazují, že lidé, kteří začínají den snídani, mají tendenci k menší tělesné váze a jsou schopnější dlouhodoběji si udržet zhubnuté kilogramy.
Chápeme, že pro mnohé časově vytížené lidi je snídaně ztráta času nebo si řeknou, že tím zhubnou, protože za celý den alespoň nesní tolik jídla.

Avšak vynechání snídaně může způsobovat časté pojídání během dnepřejídání! Takže se určitě naučte snídat a zaměřte se na dostatečnou dávku bílkovin (tvaroh, vejce, sýr, ..), vlákniny (neslazené cereálie, žitný či celozrnný chléb, ovoce ..)  a zdravých tuků (oříšky, vejce,..). Jedině tak vaše tělo bude spokojené a nebudou vás přes den přepadat chutě.

Neustálé pojídaní

Svačiny (menší porce) mezi hlavními jídly jsou velmi důležité, ale dávejte si pozor na množství! Často dochází k situacím,  kdy si z každého talíře vezmeme trošku a kdybyste se potom zamysleli a představili si celkovou porci, zjistíte, že vaše „svačina“ byla velká jako snídaně. Lidé si svačiny často omlouvají tím, že přece musí jíst 5-6x denně, aby tělo nehladovělo. Ano, ale o to důležitější je, si hlídat složení vaší svačiny a VELIKOST.

Udělejte si plán svačin, která máte nejraději, spočítejte si jejich kalorickou hodnotu a porovnejte, jestli je vhodná na svačinu. Pokud ano, takovou svačinu zařazujte bez výčitek! 🙂 Pokud ne, množství snižte na polovinu. Např. pokud jste zvyklý/á svačit oříšky (jsou velmi prospěšné, ale mají obrovskou kalorickou hodnotu), zvažte si vaši dosavadní porci. Pokud jste se právě dozvěděli, že svačíte 50 g ořechů (množství je individuální u každého člověka), už vidíte, kde je chyba. Místo toho si třeba jednotlivé ořechy spočítejte a už budete vědět, že 20 mandlí važí +- 25 až 30 g a to už je rozdíl! 🙂

 

Únava, stres, nadváha, necítíte se ve svém těle dobře = nejčastější trápení našich začínajících klientů. Nebuďte v tom sami a obraťte se na nás. Rádi Vám s tím pomůžeme a odhalíme Vám řešení. 

Stačí kliknout na tento odkaz, který Vás nasměruje na naše nabízené diagnostické konzultace. Zarezervujte si analýzu těla a konzultaci s výživovým specialistou JIŽ DNES.

Komplexní diagnostická konzultace za 1250,- Kč 

Komentáře

Přidat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Vaše osobní údaje budou použity pouze pro účely zpracování tohoto komentáře.