Nejčastější chyby při hubnutí – 2. část

Nejčastější chyby při hubnutí – 2. část

Pokud se řadíte do skupiny lidí, kteří chtějí zhubnout, je to určitě skvělé!
Každé nezdravé kg navíc je zátěž pro organismus a určitě se budete cítit lépe, když se vám podaří zhubnout.
S tím souvisí ale časté chyby, kterých se lidé dopouští. Často je to způsobeno tím, že si přečtou tipy v časopisech, ale nevzdělávají se dále – jak vlastně to hubnutí funguje. Pojďme se na ty chyby podívat.

Tekuté kalorie

Máte rádi džusy? Nebo limonády? Kafe od značky Starbucks? Od pohledu a názvu vypadají zdravě a vy si myslíte, že děláte vše dobře. Většinou to pravda není, protože každá tekutina má kalorickou hodnotu kromě vody.

 

Věděli jste, že 0,5 l alkoholického piva představuje kaloricky 1 bílý rohlík?

Začněte více číst složení a někdy se budete divit, co např. nějaký pomerančový džus obsahuje.

Jíte zdravě

Ano, čtete správně. Spousta lidí si myslí, že když budou jíst zdravě, tak budou automaticky hubnout, tzn. neomezené množství zeleniny, celozrnného pečiva, žitných těstovin, ovoce, ořech ve svém jídelníčku, ..

Je ale rozdíl mezi jídlem dietním a jídlem zdravým. Mezi zdravá jídla se řadí potraviny, která jsou prospěšná pro vaše tělo, protože např. obsahují spoustu vitaminů, minerálů. Když se stravujete dietně, také konzumujete zdravé potraviny, ale ve SPRÁVNÉM MNOŽSTVÍ = máte stanovený správný kalorický příjem, správné rozložení jednotlivých makroživin a to konkrétně sacharidů, bílkovin a tuků.

Pokud budete jíst nesprávné množství zdravých potravin (ke snídani si dáte pořádnou porci ovesných vloček, k obědu si naservírujete 4 kopečky celozrnné rýži a večer k filmu budete pojídat ovocný salát s balíčkem ořechů), tak nebudete hubnout. I zdravá potravina má svou kalorickou hodnotu a paradoxně jsou zdravé potraviny více kaloricky náročnější – ale také jich proto sníme méně, protože mají vyšší sytící index (= více vlákniny, minerálů a vitaminů, nižší glykemický index ..).

Je důležité si tedy uvědomit rozdíl zdravých a dietních potravin!

Málo bílkovin ve stravě

Ach ty bílkoviny. V dnešní době převládá sacharidová strava. Kamkoliv se v obchodě podíváte, na každém rohu máte téměř a pouze sacharidové a tučné jídlo – viz. voňavé a čerstvé pečivo, různé tyčinky ať už slané či sladké, těstoviny, rýže, brambory, ovoce, jogurty doslazované cukrem, potraviny zahušťované škrobem a moukou, ..

Bílkoviny jsou nepostradatelným pomocníkem při hubnutí! Díky nim nebudete mít tak brzo hlad, nebude docházet k výkyvům hladiny krevního cukru, mají nejvyšší sytící index ze základních makroživin. Díky optimálnímu příjmu bílkovin, budete lépe redukovat tukovou tkáň, protože bílkoviny chrání svalovou hmotu. Není divu, proč jsou lidé po dietách více unavení a bez energie – dieta je extrémně nezdravý způsob hubnutí, protože dochází k rychlému úbytku hmotnost a tělo se snadněji zbavuje svalové hmoty než tuku!

Proto se snažte do každého jídla zařadit bílkoviny. K ovesné kaši si přidejte 2 lžíce tvarohu, k obědu si neodepírejte maso, rybu či vegetariánskou bílkovinovou potravinu (tempeh, sejtan, sója, ..) a k večeři si dejte např. vajíčka se sýrem a šunkou s vysokým obsahem masa. Pokud nepatříte mezi lidi, kteří maso jí rádi denně, zařaďte luštěniny – ty jsou skvělým zdrojem rostlinných bílkovin.

 

Únava, stres, nadváha, necítíte se ve svém těle dobře = nejčastější trápení našich začínajících klientů. Nebuďte v tom sami a obraťte se na nás. Rádi Vám s tím pomůžeme a odhalíme Vám řešení. 

Stačí kliknout na tento odkaz, který Vás nasměruje na naše nabízené diagnostické konzultace. Zarezervujte si analýzu těla a konzultaci s výživovým specialistou JIŽ DNES.

 

Komplexní diagnostická konzultace 1250 Kč, nyní za 250,- Kč + dárek: Vánoční tahák

Komentáře

Přidat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Vaše osobní údaje budou použity pouze pro účely zpracování tohoto komentáře. Zásady zpracování osobních údajů