Proč je vláknina tak důležitá? + 11 potravin s vysokým obsahem vlákniny

Proč je vláknina tak důležitá? + 11 nejzajímavějších potravin s vysokým obsahem vlákniny

Strava bohatá na vlákninu může snížit riziko mrtvice, hypertenze (= vysoký krevní tlak) a dalších srdečních onemocnění. Bohužel v dnešní době je konzumace vlákniny velmi nízká. Vynechání doporučené denní dávky vlákniny /muži 35 g denně, ženy 25 g denně/ často vede k zácpě, dále můžeme mít více hlad, než je zvykem. Naopak nadměrné množství vlákniny urychluje přenos potravy do střev, tudíž naše tělo vstřebá méně minerálu. Dále může vést k nadýmáníkřečemi .

Proč tedy vláknina?

Vláknina je složka potravy, kterou tělo velmi potřebuje. Máme dva druhy vlákniny:

  • rozpustná vláknina
  • nerozpustná vláknina

Rozpustná vláknina na sebe váže vodu a nabobtná – v žaludku se přemění na gel a zpomalí trávení, což pomáhá snížit hladinu cholesterolu a cukru v krvi.
Zdroje: ovoce a zelenina, brambory, luštěniny

Nerozpustná vláknina navozuje pocit sytosti a působí proti zácpě.
Zdroje: slupky obilovin, luštěniny, ořechy a semínka

 

Konkrétní potraviny s vysokým obsahem vlákniny

  1. Zelený hrášek

    – až 8 gramů vlákniny na 100 g potraviny
    – hrášek je skvělým základem do polévek a zeleninových směsí

  2. Čočka

    10 g vlákniny / 100 g
    – zkuste červenou čočku -> je velmi chutná a organismus ji lépe stráví

  3. Fazole

    –  6 g vlákniny / 100 g

  4. Artyčok

    – 11 g vlákniny / 100 g
    – artyčoky se přidávají do salátů či na chlebíčky

  5. Hrách

    – 5 g vlákniny / 100 g
    – velmi často se z něj dělá hrachová kaše

  6. Brokolice

    – 4 g vlákniny / 100 g
    – už jste vyzkoušeli brokolicovou polévku? 🙂

  7. Maliny

    – až 7 g vlákniny / 100 g
    – jsou také velkým zdrojem antioxidantů a vitamínů A, B a C

  8. Ostružiny

    – 7 g vlákniny / 100 g

  9. Avokádo

    – 6 g vlákniny / 100 g

  10. Hruška

    – 3 g vlákniny / 100 g

  11. Ovesné vločky

    – 10 g vlákniny / 100 g
    – zkuste ovesnou kaši s ovocem, oříšky a 80 % hořkou čokoládou! 🙂


Únava, stres, nadváha, necítíte se ve svém těle dobře = nejčastější trápení našich začínajících klientů. Nebuďte v tom sami a obraťte se na nás. Rádi Vám s tím pomůžeme a odhalíme Vám řešení. 

Stačí kliknout na tento odkaz, který Vás nasměruje na naše nabízené diagnostické konzultace. Zarezervujte si analýzu těla a konzultaci s výživovým specialistou JIŽ DNES.

 

 

Komplexní diagnostická konzultace za 1250,- Kč 

Komentáře

Přidat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Vaše osobní údaje budou použity pouze pro účely zpracování tohoto komentáře.