Zázrak jménem lněné semínko

Len je známý již od dávných dob. Lněné semínko je olejnatým plodem lenu.

 

Co se týče složení semínka, z 40 % jej tvoří kvalitní olej, dalších 20 % bílkoviny a velice významnou složkou je i vláknina.
Z dalších obsahových látek musíme určitě zmínit fosfolipidy, konkrétně lecitin, což jsou látky, které pomáhají lepšímu prostoupení dalších účinných látek skrz naše membrány. To znamená, že se právě díky fosfolipidům dovedou lépe dostávat do našich buněk.

Dále se lněné semínko může pyšnit poměrně vysokým obsahem vitaminu B6 a hodnotami vápníkuhořčíku.

Prokázané účinky lněného semínka

  • přispívá k lepšímu trávení

Vláknina funguje jako takový pomyslný kartáč v našich střevech a zároveň tím, že zvětšuje objem stravitelné složky naší stravy, tak stimuluje peristaltiku (rytmické smršťování svalstva trávicího ústrojí), aby docházelo k pohybu střev. Účinnost na naše trávení je tak výrazný, že má účinnost i na naši hmotnost. Je vědou dokázané, že nám lněné semínko pomáhá kontrolovat tělesnou hmotnost.

  • poskytuje lepší komfort při menopauze – snižují návaly horka
  • u žen podporuje funkci prsních tkání a jejich funkci
  • u mužů podporuje zdravou funkci prostaty
  • odstraňují velmi rychle a účinně zácpu
  • snižují riziko některých druhů rakoviny (rakovina vaječníku či prostaty)
  • chrání naše cévy před poškozením
  • působí protizánětlivě
  • zabraňují tvorbě ekzémůakné
  • zlepšuje stav děložní sliznice
  • podporuje rychlejší a snadnější porod díky zvýšenému hlenu v porodních cestách
  • snižují hladinu cholesterolu

Jak užívat lněné semínko?

Forma přípravy je velmi důležitá! Spousta lidí si myslí, že se semínko konzumuje celé – s nepoškozenou slupkou.

Pokud jste jej do této doby tak konzumovali, využívali jste z něj pouze funkci vlákniny.

Jestli chceme využívat všechny účinky lněného semínka, je ho potřeba podrtit, pomlít – narušit slupku.

Ve chvíli, kdy semínko rozemeleme, musíme si dát velký pozor na její trvanlivost!! V tomto stavu velice rychle žluknou, proto je doporučujeme uchovávat v uzavřené dóze v lednici a spotřebovat ideálně do týdne.

Dávkování

Doporučujeme konzumovat denně, ideálně 10-20 g, což odpovídá zhruba 1 polévkové lžíci. Můžeme je konzumovat přímo, do různých pokrmů, i třeba do polévky. Nejčastěji se přidávají do nápojů /smoothie/ a jogurtu.

 

Komplexní diagnostická konzultace za 1250,- Kč 

Komentáře

Přidat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Vaše osobní údaje budou použity pouze pro účely zpracování tohoto komentáře.